Tylko nowe informacje

Ciekawe informacje pochodzące z sieci

Dlaczego warto pomyśleć nad pozycjonowaniem swojej strony www

Prowadząc przedsiębiorstwo, nawet bardzo niezbyt duże, w obecnych czasach nie możemy istnieć bez strony www. Wymaganie egzystencji w internecie dotyczy już całej gospodarki, począwszy od wielkich korporacji, a skończywszy na niedużych jednoosobowych firmach usługowych. Można wręcz stwierdzić fakt, że małe rodzinne przedsiębiorstwo tym bardziej potrzebuje promocji i dotarcia do potencjalnego klienta. Jakakolwiek forma promocji, czy to mała wizytówka w ogólnym portalu czy fachowa strona internetowa, zwiększa naszą reklamę o kilka procent. Nie należy również pomijać faktu ekonomiczności tej inwestycji. Jeśli jesteśmy firmą startującą, dla której każda wydana złotówka się liczy, możemy korzystać z darmowych serwerów, darmowych stron czy też darmowych wizytówek. Należy natomiast pamiętać, że w sytuacji darmowych albo nisko kosztowych portali, nasza obecność jest w zdecydowanej większości przypadków nieeksponowana, jest ułożona obok wielu firm, instytucji o podobnej działalności co my. Ważnym aspektem jest również pozycjonowanie strony w najpopularniejszych przeglądarkach dostępnych na rynku internetowym, gdyż nasz klient zazwyczaj szuka określonej słownej frazy usługi, produktu, który oferujemy.

Profesjonalne, płatne strony www mają tę przewagę nad darmowymi, że najczęściej są niepowtarzalne, stworzone specjalnie dla danej firmy, nawet wówczas gdy posiadają wspólny silnik (schemat). Analogicznie jak z gazetą, czy innym produktem medialnym, liczy się pierwsza strona tak zwana startowa, to ona powinna przykuć naszą uwagę. Klient który ją odnajdzie, przeważnie otwiera wiele podobnych, ale zagłębia się w treść tylko jednej, dwóch. Warto być świadomym, że pierwsze złudzenie jest bardzo ważne, jeżeli będziemy mieć niedociągnięcia, brzydką szatę graficzną lub źle wykonaną technicznie stronę (rozszerzone obrazki, zła strona kodowa) to ewentualny klient raczej nie wybierze naszej usługi, bez względu na cenę produktu, czy usługi, jaki oferujemy, gdyż będzie się bał bubla. Musisz także mieć świadomość tego dla jakiej grupy targetowanej naszych klientów pragniemy dotrzeć, gdyż całkiem inaczej będziemy przygotowywać stronę adresowaną dla młodzieży, inaczej dla osób starszych podobnie jak inaczej dla nabywców na produkty powszechnego użytku, a całkiem inaczej dla produktów niszowych w zdecydowanej większości przypadków elitarnych, ekskluzywnych. Powinno się też pamiętać o dostępności naszego klienta do Internetu.

W Polsce nie właściwie każdy dysponuje szerokopasmowym łączem, a można aby wręcz śmiało stwierdzić, że tego rodzaju łącze posiada mniejszość użytkowników globalnej sieci Internet. Dlatego przy tworzeniu strony www musisz uwzględnić czy chcemy wiele animacji, zdjęć, muzyki, która spowalnia łącze, czy również najbardziej prostą stronę informacyjną, która raczej jest nieciekawa dla oka, lecz prosta i szybka dla każdej osoby odbiorcy. Można na 100 procent połączyć obie, zadając pytanie na stronie startowej, czy użytkownik preferuje oglądać naszą stronę w wersji html (prostej, informacyjnej) czy również we flash’u (animacji) , ale ze względu na cenę takie usługi oferują zazwyczaj duże przedsiębiorstwa. Jako przykład przedstawmy jednoosobowa firmę remontowo- budowlaną. Jej klientami są w większości sytuacji chłopcy i dziewczęta nie potrzebujące wykonywać wielkich inwestycji, dla których liczą się koszty, ale które żądają właściwie wykonanej, fachowej usługi. W chwili obecnej poleciłbym stronę internetową wykonaną w formie html’a z ewentualnymi małymi dodatkami flash’a. Powinien na niej znajdować się ewentualny cennik usług , a oprócz tego zdjęcia z realizacji wcześniejszych zamówień. Nikt nie będzie żądał od pojedynczego fachowca referencji z wielkich inwestycji, niemniej jednak prawie każdy chciałby spostrzec w jaki sposób wygląda usługa którą oferuje.

Comments are currently closed.